onsdag 29 juni 2011

500 bollar i luften...

Sorry sorry sorry att ja e usel på att skriva just nu! Det är lite mycke just nu. Först å främst drunknar jag nästan i beställningar. Vilket ju är jätte kul! Dock hade jag hellre velat sy på vintern och sola nu. =) Sen har vi ju bygget som tar mycket nrj från mej. Jag kan knappt sova om nätterna för att jag är orolig att vissa saker inte ska hinna i tid, eller levereras i tid, levereras trasigt, eller för litet, för stort, eller bara fel färg. Många tycker det är jobbigt att "bara" byta kök, för det är inte lätt med alla knoppar, å färger å allt som ska väljas. Man vill ju helst inte göra om! Sen så har vi ju en 70 års fest på gång. Jag har ju fyllt 30 och maken fyller 40, så givetvis slår vi ihop oss och fyller 70. Det ska bli toppen skoj! Massa besök från fastlandet, och det är lite planering kring det hela. Saken blir inte lättare när en efter en säjer att dom inte kommer efter osat. Hur som så så kommer iaf jag att ha superskoj! Kanske lägger ut en bild eller två sen. ;) Men liiite längtar jag tills nästa vecka när jag har en sak mindre på listan!

Här kommer en bildbomb på lite av det jag bloggar ikapp. =)

Midsommar firade vi i Bäl tillsammans med bästa familjen M. Vi hade den bästa midsommar på länge! Ur mysigt! Här binder jag en Krans till Ina.

Såhär fin vart hon, sötaste!

Till en början ville inte Inez alls dansa, Hon vart rädd och undrade varför alla va totalknäppa och hoppade runt.

Men sen så ville hon faktiskt åxå pröva att hoppa runt.

Sötaste! Mitt hjärta!

Efter dansen och picknick så va vi hemma hos familjen M med massa andra familjer.
Det vart lekar och grill. Som sagt, supermysigt.

Elias under toapapper. =)

Vi avslutade med en fotbollsmatch, dom stora mot dom små. Jag var domare. Här dömmer jag straff, till fördel för dom små, och ändå vart dom sura! Haha.. Dom små vann.

Igår "jobbade" Elias hos granen Kjell. Han körde traktor medan Kjell lastade på sten med grävmaskinen. Elias älskar detta! Ser ni att han har byxorna han sytt själv? =)

Elias kör när Kjell tutar.


Igår byggde Uffe en sandlåda till Inez. Gissa om hon vart glad. Elias me för den delen! Själv ha jag roat mej med att fördela grus på uppfarten, så att man kunde parkera klokt (eftersom högen var mitt i vägen pga att husvagnen stog där). Sen har jag även byggt en förvaring till vår ved. Med tak å allt. =) Nu har jag grymt ont i mitt bäcken (pga gruset) så att jag knappt kan gå!

Min son (Adam) e galen! Jag själv är numera livrädd för flaggstänger.

Elias har gjort en pyramid.
Elias & Inez gillar sandlådan! =)

Mormor är här, och ska åxå vara med på festen. Hon passade på att komma lite innan så att hon hinner träffa alla barn. Inez har somnat hos mormor efter ett långt bad idag.

Adam tycker åxå att det är skönt att svalka sej i värmen.
Alla tre busar för fullt i vattnet. Inez gör premiär i den stora poolen idag.

6 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en underbar födelsefrst!
    Skulle gärna velar va med!
    Hade trots allt vart bättre ni flyttat till smålånd, trots dialekten ;)
    Nu är iaf båtresan betald och hundpensionatet bokat!
    Om en månad lite drygt så kommer vi :) *längtar*
    kram kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder, gumman. Jag längtar massor efter Er. Puss!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det går bra med allt! Jag har vårt solskydd på vår Phil & teds explorer, på baksidan mot liggdelen funkar perfekt. kram

    SvaraRadera
  4. Så mysigt ni har det =) Tror äntligen jag kan skriva en kommentar haha.
    Sötaste ni <3

    SvaraRadera
  5. haha den där Adam verkar LITE galen, shit han är ju nästna helt upp i toppen!!!
    ha nu en fantastisk 70 års fest!!!! PUSS o kram

    SvaraRadera
  6. Såg ut som en häärlig midsommar!! ;)
    Kraam

    SvaraRadera