måndag 23 maj 2011

Tjejhelg i Flen.

Hej hopp i galopp!
Har haft en underbar helg på fastlandet. Åkte i fredags och kom hem igår natt.
Trippen började med en runda på Biltema, där jag köpte hela 4 (!!!) cyklar! En till mej, varsin till killarna, och en till Sandras Wille. Det är ju sjukt att begagnade cyklar här på ön kostar lika mycket eller mer, än nya!
Efter shoppingen (och MYCKET pysslande att få in alla i bilen, trots att jag har en buss (Peugeot 807) så var det lite meckigt. Men det gick!) så körde jag och Jessika till Tullinge för att hämta Carla. Jag var förstås tvungen att kika in hos Jessikas föräldrar, eftersom jag inte vart där sedan i högstadiet. Sen bar vi av till Flen. En UNDERBAR helg, men mycket fnitter, tjatter och lite sömn. ;) Jag har åxå lärt mej att jag SUGER på kubb. Vann EN gång mot Carla, som vann säkert typ 10. Haha....
På söndagen åkte jag hem till Jessika och Sebastian (pojkvännen), för hon har ju fyllt 30. Hade lite "kalas" och fick träffa Sebastian (hennes lillebror) hans flickvän och deras lilla söta dotter Polly. Hade inte vart i deras lägenhet. Och den var otroligt fiiiiin! Jag gillade den jättemycket!
Sen vart det en tripp till hamnen å sen hem. Har inte haft internet på hela helgen. Lite abstinens, men ändå rätt skönt! =)

Som ni ser så är bilen proppfull!

Sebastian (pojkvän) hämtade Jessika på lördagen, så att hon skulle hinna fixa innan "kalaset" på söndan. Han stannade givetvis på kaffe. =)

Mina två allra bästa vänner! Dom som känner mej utan och innan! Love u, mina tjejor!

Jag är inte avis på Jessika som får åka motorcykel! Nä.. inte det minsta dugg!

Kvar blev jag & Carla.

Vi grillade på kvällen å åt läääääänge! Gick en promenad å lät allt stå kvar på bordet! =D Haha... bara en sån sak! Dagen efter åt vi kakor till lunch! Det kan vi INTE göra när vi ses i normala fall, då vi tot har 6 barn!

Jessika öppnar paket.

Jessikas lillebror Sebastian med sin söta lilla dotter Polly. Så himla fint kort, det här!


Idag har jag vart hos optikern (eftersom Inez rivit mej i ögat). Jag har hela tre ganska djupa sår på hornhinnan, och har linsförbud. (Jippi! NOT! Hatar att ha glasögon! Det är det bland det värsta jag vet!) Ska tillbax på måndag och se om det läkt. *Hoppas*

Idag har även något stort hänt! Början på något nytt! =) Grunden är gjuten! *Hurraaaa!*
Nu ska den bara härda o brinna (å allt vad det heter) så i slutet av veckan börjar det nog hända grejer. Idah har jag även betalt köket som kommer nästa vecka! =D Wehooo.... Läääängtar så efter en toa just nu. Det är ingen hit att gå till husvagnen!

Formen är klar och betongen ska strax i. (Den är i nu).

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en kanonhelg!! & vilken cykel-shoppare du är ;)

    Haha, nästa gång jag skall till sjukhuset ska jag banne mig gå in för att se ut som ett troll - så kanske de lyssnar!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Härligt o komma iväg!
    Vilka underbara vänner du har <3
    kram kram

    SvaraRadera
  3. Åh massa nytt som hänt ju!
    Polly, gillar det namnet!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. ÄTNLIGEN! har saknat dina inlägg, var nära på att sms dig och igår och kolla så att allt var under kontroll ;) snacka om beroende!!! men förstår att du inte suttit vid datorn, vilken toppen helg du har haft!, men skönt att ha dig back in business ;) PUSS

    SvaraRadera
  5. Nä jisses det hände alla möjliga tänkbara saker på en gång!Jäklar skitkvalité nuförtiden som sagt. Men nu fungerar frysen & jag är glad igen;)
    Vår Stiga är lite äldre, har fått den av pappa sedan fick (ärvde) vi ett helt nytt klippaggregat efter Fästmans farfar. Vår har ändå hållt i mååånga år, men nu är den inne på en välförtjänt service o lagning av tändningen;)
    Kika min blogg vad vi har för planer i sommar, hoppas vi kan ses!!

    SvaraRadera
  6. Gå till ögonakuten (man måste ringa först). Det är allvarligt med skada på hornhinnan! Du behöver kanske salva!

    En av dina bröder fick en skada av att få en boksida i ögat, han fick salva!

    Puss mamma

    SvaraRadera