tisdag 17 maj 2011

Leva livet!

Nu kommer jag med ännu ett turisttips!
Jag har precis vart på premierdate med Caroline <---. Vi var på LEVA <---, som jag åkt förbi flera, flera ggr, men aldrig hunnit stannat på. Gu så fint det va på baksidan!
Det ligger på väg mot Tofta, och väldigt nära stan (Från Visby, på höger sida, skyltar finns)
Det fanns plats för barnen att leka, ett mysigt fik och gott var det åxå. Ett minus var latten. Haha... Alla ställen son inte har latte får minus av mej.

En underbar trädgård med massa fina saker och massor med olika sorter av tulpaner.

Elton & Elias gungar i en hängmatta. Mysigt!

Elias kör dom små i en kärra!

Inez gillar Eltons apa... =)

I denna brukar det vara vatten på sommaren så att barnen kan leka med ankorna å plaska...

Men Inez & Elton hittade vatten på egen hand, hämtade ankorna å plaskade ändå! =)


Efter den daten så åkte vi till stan för att klippa Adams kalufs. Det blev riktigt snyggt!
Fattar inte varför han inte vill va snygg i håret jämt? Han vill helst vara långhårig, men det går tyvärr inte med den volymen. Han har tyvärr ärvt mitt volymkaos! Vi mötte upp Uffe vid frisören. Efteråt åt vi middag.
När vi kom hem möttes vi av detta......



.... en nyklippt gräsmatta! Ett RIKTIGT bra jobb har killen gjort!(Tom runt bukar, stolpar å allt annat krims krams var det helt perfekt! Dessutom i sluttningen till vägen OCH under alla bord mm. Tom i byggkaoset! ) Vi har på prov en som kommer å klipper åt oss, och detta var alltså första ggn. Först var jag skeptisk, men när jag kom hem å såg hur bra gjort det var, så tror ja att jag faktiskt ändrar mej! Stiga, släng er i väggen, hoppas ni går i konkurs med era dåliga redskap! Å Granngårde me för den delen som inte kan ta en reklamation (för er som inte läst bloggen så länge, så köpte vi en åkklippare som inte ens höll i en sommar, och lantmännen/granngården vill inte ta emot reklamationen, eftersom "dom inte tar emot begagnade saker" (???) den kostade hela 16 000:- så den va ju inte helt gratis heller!) Hur som så ska det bli spännande att se vad notan landar på, det är lite det som avgör om vi ska ha tjänsten eller inte.


8 kommentarer:

  1. Söt du är som inte begär offert först utan väntar på fakturan bara :-)

    SvaraRadera
  2. Va skönt att få gräset klippt! Håller emellertid faktiskt med "Vitahusett", du skulle begärt offert först! Hoppas inte du får en kalldusch med fakturan!

    Men den tjänsten kommer jag också att anlita, om det går, när jag flyttar till Tingstäde!

    SvaraRadera
  3. Turisttipset var verkligen trevligt! Fina bilder också!

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det ser ut! Det kanske får bli ett besök i sommar :) Hoppas det ordnade sig med solskyddet jag är i alla fall sååå nöjd med mina. kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla!
    Vi blev ganska nyss klara med renoveringen så nu håller vi på att inreda och det är ju så kul, fast det tycker nog inte plånboken tyvärr haha :)

    SvaraRadera
  6. Ja hihi fort går det, helt otrligt,utvecklingen sker i rasande fart minsann!
    Hoppas på att åka till Gotland i sommar, skulle vara helt underbart!Mycket man skall hinna med;)
    Åh vad tusan det är väl för tusan garanti på sakerna man köper, dumma dom!!

    SvaraRadera
  7. Gud va fint med tulpanerna :P älskar blommor spec. tulpaner =) så otroligt fint!!
    KRamis..

    SvaraRadera