torsdag 7 april 2011

Vågar jag skriva äntligen?

Jag tror det. Äntligen!
Äntligen är vi igång! Husvagnen har kommit. Bygggrejer till mellan väggen som måste upp innan vi kan riva är på plats. Niklas och en kollega till honom var här och lämnade av det idag. Sen skulle han ringa rörmockaren "åt mej", eftersom han tydligen inte fattade vad jag sa på svenska.
Hela staketet är nästan borta, bara 1/3 del kvar.
Ja ni, nu äntligen verkar det köra igång! Det va nära ögat att jag gav upp hoppet om en fin gård.

Betongmosaiken från Marocko står å väntar på att få visa sitt snygga jag.

Vårt nya "hem" framöver. Inte helt men till vissa delar. (Toa & Dusch).

Killarna tyckte det va urmysigt å ville sova här. Hmm... vi får väl se... ;)

Äntligen e det katastroffula staketet borta! Nästan iaf. Har 1/3 kvar att riva. Pelarna ska slipas, lagas och målas. Dom ska få vara kvar då jag tycker det är lite kul med historian bakom dom. Det är vår gammelgranne Ivan som en gång i tiden gjutit dessa tillsammans med sin far.
Kan inte bestämma vilken färg bara! Va tycker ni? Vitt?

Kommer givetvis hålla er uppdaterade med ALLT som händer här. Längtar så tills vi når målet!


2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att allt går smidigt nu! Peppar peppar ta i trä!

    Det måste vara jättespännande för killarna med husvagn!

    Betongpelarna till staketet tycker jag ska vara grå!

    SvaraRadera
  2. Även den här operationen gick BRA, så skönt besked att få innan natten!!

    jag röstar btw på vitt ;) puss o kram från Malmö

    SvaraRadera