lördag 26 mars 2011

Vårstädning på gården.


Idag har vi vårstädat litegrann. Det tar ju tyvärr inte bara en dag att städa hela vår tomtyta. Men det vi gjort idag är att åka en vända till tippen. Gräva dike (för hand). Plocka iordning det som kommit fram i tö. Spadar mm mm. Inez och Elias har gungat och åkt kana. Både jag, Uffe och Inez invigde våra nya gummistövlar åxå. =)
Sen tog vi en vända på Bygg Max å köpte massa färg. Här ska målas. Alla dörrar på gården (förutom boningshuset) är bruna. Men det ska det bli ändring på. Svart ska det bli! Sen ska stallfönsterna åxå bli svarta. Fönsterkit för gästhuset, och vit fönsterfärg.
Snart sätter ju bygget igång (jätteasnart) så det känns inte som någon idé att fixa fint, när maskiner ändå ska köra sönder allt.
Imorn ryker vårt staket. Hoppas att vädret är lika fint som det vart idag.


Efter vår tripp till stan, så tog vi oss en pizza. Inez fick sin allra första riktiga pizza som bagaren format som ett hjärta. Hon åt till min förvåning upp hela (plus pizzasallad!!) Hon e duktig på maten, precis som sina bröder!

Jag har idag klickat hem dessa två:


Och..
En Espressomaskin och en kaffekvarn. Kommer blir så fint i vårt nya kök. Både jag å Uffe e ju Lattemänniskor, så det ska bli gott. =) Vi ville inte ha en inbyggd, och inte heller en med kapslar. Så denna passade perfa nu när den dessutom finns på Campadre.


2 kommentarer:

  1. Härligt, då kan jag få gott kaffe även på gotland ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina apparater till kaffet! Det var nog klokt att inte köpa en apparat med kapslar, har hört att dom blir dyra i längden o att det inte heller blir så gott kaffe!

    SvaraRadera