torsdag 24 februari 2011

Någon i din släkt

Detta är min fina gammelmormor. Hon är alltså min mammas mormor. Min mormors mamma.
Skönheten hette Alva Maria och föddes 1898. Hon var tvillingsyster med Elsa och totalt var dom 9 (eller va dom 8?) barn som var bosatta i Smedjebacken i Dalarna.
Jag har själv aldrig fått träffa denna dam (hon dog nåt år innan jag föddes) men jag har bara hört gott om henne. ALLA säjer att dom aldrig någonsin i sitt liv träffat någon som var så god och snäll. Hon älskade barn, men trots detta hade hon bara min mormor. På bilden är hon 16 år (rätta mej om jag har fel mamma).

2 kommentarer:

  1. Coolt, min dotter heter Alva Nora Maria...

    Vi badar på GEAB, genom Korpens babysim.

    SvaraRadera
  2. Åh men gud tack sötaste du!!Själv tycker jag magen är ganska jobbig nu=)
    Yes jag städar klädförrådet här uppe nu, behöver verkligen rena ut det! Så mitt boande är igång har vart ett tag iofs;) Men nu könde jag när jag ändå är hemma, bäst att passa på!
    Ja nu är man verkligen så nyfiken på det illa livet därinne, vem är det, vem är barnet likt osv;)

    SvaraRadera