måndag 21 februari 2011

Klagobrev!


Hej kära vinter!

Hoppas att allt är bra med dej, det verkar så iaf!
Själv har jag massor med problem!
Vattnet i stallet fryser hela tiden, så jag måste koka vatten i vattenkokaren innan jag går ut för att ev få igång vattnet. Detta måste jag göra 2 ggr (med Inez) om dagen eftersom vattnet i hagen fryser.
Det är ingen idé att fylla badkaret (det går inte ens eftersom slangen fryser) eftersom det fryser så jag drar baljor med vatten. Det är därför jag är så stark! Det vill jag iof tacka dej för!
Idag fick jag inte igång vattnet, så jag var tvungen att ta in baljan in till huset. Och fylla med kastruller i köket! Jag fyllde inte hela me tanke på vilken tid det tog. Sen lyfte (!!) jag skiten å gick ut. Gissa vad som händer!? Jo, ja slinter och tappar hela baljan! Så nu e det isbana framför ytterdörren och jag blev ganska så arg på dej! Hur som så tänkte jag att jag får koka mer vatten, men då hade som tur var vattnet i stallet kommit igång. Varför gör du såhär mot mej!?

Jag har dessutom försökt tvätta i flera dar, men det går inte! Först hade slangen för vatten ut fryst, sen så har vattnet in nu fryst! FAST att det är varmt å skönt i tvättstugan! Ja tycker du e riktigt grym å elak! Det räcker nu! Jag vill att du åker hem! Jag vill inte ha dej här nåt mer! Snälla, låt solen få komma fram nu och blommorna! Jag känner snart att jag stryper dej! Elaka fula skit vinter! Hoppas du aldrig hittar tillbax hit! Afrika skulle säkert tycka det va coolt med vinter ett tag! Dom har aldrig ens sett snö, tror dom skulle bli överlyckliga! Pröva!
Folk snackar om global uppvärmning! Men ja tror fan inte dom vet va dom snackar om! Jag bara längtar tills den globala uppvärmningan! Då ska jag plantera apelsinträd i trädgården!
Jag älskar doften av apelsinblom! Ljuvlig å vacker!
Nu hoppas jag att du tar mej på allvar och blir liiite snällare iaf! Runt 0:an till en början med iaf! Eller va säjjer du?

Mvh/Mima som e väldigt trött på dej just nu!

3 kommentarer:

  1. Kan du skriva från mig me, o tala om att jag tröttnat på o frysa! Och han gärna får skicka våren i stället =)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Att dra isolering runt kranarna är en bra idé. Titta på gästhusets isolering runt kranen där!

    SvaraRadera
  3. Snaaaart gumman, snart. Stod det på löpet igår iaf ;)

    SvaraRadera