tisdag 8 februari 2011

Frugan & Ja.


Ja, det va ett tag sen vi umgicks så länge ja å frugan! Vi har hunnit med en hel del idag!
Vi beställde gummistövlar (delat tom på frakten), drack kaffi, mockade, kollade på Volvosar, badade Inez, åt, städade, tvättade, tvättade håret, ja, å en hel del annat. =) Helt underbar dag! Det enda som saknades va att diska kaffekoppen efter henne. Det fick hon göra själv. Tur att det finns telebower! Saknar dej så himla mycke! =´(Önskar att vi bodde lika nära som vi gjorde förr!

Såhär blev en av bilderna ja tog föresten. =)

Senare på dan blev det bandyträning, men eftersom jag vart deckad å huset nästan förfallit så va ja tvungen att ta en sväng på Maxi medan det va träning. Sen åkte jag hem å började med maten, medan Uffe hämtade. När vi precis satt oss för att äta, så kräks Inez igen. Det har verkligen vart varannan dag! Torsdag, söndag och nu tisdag. Fattar inte vad det är! Förut va hon ju sjuk, febrig å däckad, men nu e hon pigg å glad å hon har ätit lite försiktigt idag. Å detta hände ju innan middagen. Om det inte blir bra snart måste ja nog rådfråga med någon. För ja tycker det är lite skumt! Min lilla skrutta! =(


En annan sak som hänt va att jag fick hem ett brev från F-kassan. Där stog det typ såhär:
Du har begärt föräldrapenning from 12 jan- 31 aug. Dina dagar räcker dock bara till den 17 feb. *PANIK* Även om jag visste att jag hade rätt! (Har ju snålat som bara den i ett år nu) så blir man ju rädd, för "dom" har ju alltid rätt!
Men det visade sej bara vara dagar som Uffe måste överlämna till mej. Lite läskigt va det å jag fick ju genast panik (har ju ingen dagisplats ens). Men det va som sagt var lugnt! =)
Nu hoppas jag att Inez får må bra, å att allt får stanna i hennes lilla mage.


8 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt med nya tidens teknik! Roligt är det också! Lite jobbigt att lära sig när man är gammal, är det, men det är värt all den möda man använder sig av!

    Försäkrinskassan har en förmåga att skapa ångest. Undrar om det är med flit eller bara maktspråk! Dom kan inte heller formulera sig så det är begripligt, och se det är dom skyldiga att göra enligt förvaltningslagen!

    Stackars lilla gumma Inez! Småbarns magar kan vara väldigt känsliga! Om det fortsätter med kräkningarna får du kontakta BVC eller VC.

    Krya på sig, lilla Inez, säger mormor!

    SvaraRadera
  2. Jag säger som kloka mamma Eva - FK skapar ångest, oavsett ärende! Skönt att det inte var ett problem egentligen, hoppas att det inte kommer fler brev sen att det blivit fel i överföringen av dagar och gud vet vad ;)

    sv: Ja jag VET, du och Emma är superduktiga på att kommentera, jag ska skärpa mig!

    Puss!

    SvaraRadera
  3. Stakars lilla Inez det låter ju inte så bra du kanske skulle åtminstone ringa o rådfråga dom på Bvc.Hoppas hon kryar på sig Kramiz

    SvaraRadera
  4. Vem vet, vi kanske kan göra allt de där IRL snart?! ;)
    önskar också att vi kunde bo nära, som förr. De här avståndet kommer alltid vara en stor sorg...
    Puss på rejj!

    SvaraRadera
  5. Ja uch det låter inget roligt det där med Inez =( men jag kan trösta dig med att det var inte länge sen jag satt där med Linus själv precis såå som du beskriver.....tror bara att det tar lite längre tid det där på dem små, han gjorde lika dant kräktes varannan dag tog ca 2v innan han blev riktigt frisk faktiskt.
    Det är j**** jobbigt men.....håll ut ;).

    Zandra
    psst fattar inte riktigt det här med kommentera som??? jaja satte Anonym

    SvaraRadera
  6. Ja supersmart kryddkvarn verkligen den kommer användas flitigt;)
    Ah eller hur fk kan allt strula till det för en ibland, men vi har koll o har fixat allt nu i förväg,gott!
    Bara 2 dgr kvar att jobba nu;)

    SvaraRadera
  7. Testa o uteslut alla mjölkprodukter! Ge henne laktosfritt. En kompis dotter får de ge laktosfritt ett bra tag efter hon varit magsjuk!
    Kram på dig =)

    SvaraRadera
  8. Hej, ja tråist du inte kunde men vi kommer bjuda in icke medlemmar till våra nätverksträffar för att få en möjlighet att träffa oss och se om föreningen är något för dem.

    Vi går på Myllan på Måndagar och torsdagar, eftermiddagar. Vi är ganska morgontrötta här hemma ännu, Alva sover gärna en längre stund på förmiddagarna så jag brukar inte planera in något då. Det mesta är runt 9.30 och då sover hon.

    Skall ni till myllan idag?

    SvaraRadera