fredag 28 januari 2011

Små små steg!

Herreguuud! Idag har ja stått i tvättstugan i nästan 2 timmar, sen tog det typ 1 timme att få in allt på sin plats. Sen när ja röjde runt här så lyckades ja fylla en till tvättkorg med smutsig tvätt! Herregud! Hur mycke kläder har vi egentligen!?
Sen har ja städat heeeeeela dan, nu har jag ONT i min förbaskade rygg!
Men det gör inget, för jag har fått två fina saker idag! =)
Först fick jag sms av världens bästa svärmor. Hon har bokat hotell med SPA till mej å Uffe helgen innan jag fyller år! Hon och svärfar kommer ner å tar hand om hästarna och barnen.
Ska bli underbart att få bara va!

Sen hände något alldeles underbart! För första gången i mitt liv får jag se mitt eget barn gå sina första steg! =)
Jag missade det med båda killarna, eftersom dom tog dom på dagis. Men denna gången, tredje gången gillt såg ja minsann det själv! =) Gissa va sötnosen gör när hon gått två steg!? Stannar å applåderar åt sej själv! =D Haha... så sött!


Försökte filma, men då gick hon bara ett ministeg å applåderade. Hon verkar fatta att hon e duktig iaf! ;)
Tänk va olika det är från barn till barn när dom går. Vissa vid 9 månader, vissa vid 15. Fast som jag brukar säjja, så har jag aldrig sett något barn krypa till skolan.

7 kommentarer:

  1. Så fantastiskt gulligt. Jag har aldrig hört eller sett något barn som applåderat sig själv vid sina första steg, underbart!

    Sen är genomsnitt för det första stegen faktiskt 14 månader, det fick jag iaf lära mig när jag läste barnavård i Engelbrekts husmodersskola med praktisk barnavård, som min mamma kostade på mig. Skolan var privat och ett-årig.

    Vad underbart att dina svärföräldrar kommer ner och passar ungarna och hästarna och att ni får åka på spa-helg! Det var fantastiskt, hälsa dom det!

    Puss på er allihopa

    SvaraRadera
  2. Åh blir ju helt stolt jag med!! Duktiga söta lilla Inez, och klart man ska applådera sig själv, det gör alltid ELlen också!
    Kram på er finaste

    SvaraRadera
  3. Ah lilla Inez, vad kul, vilken upplevelse, grattis!
    Härligt med spa inte alls avis här, fast det var ju inte så längesedan jag var på spa å andra sidan! Supersnäll svärmor du har!

    SvaraRadera
  4. Du är utmanad i min blogg..kika in vettja!

    SvaraRadera
  5. Grattis till Inez första steg OCH till att du fick se dem.
    Du skall ta och bli medlem i Gotlands kvinnliga företagarnätverk Madam Herr Donner. Tror det skulle passa dig.

    SvaraRadera
  6. Duktiga lilla Inez, vad söt hon är!!
    Och vilken härlig present :)

    SvaraRadera
  7. Åh va kul att du fick se Inez första steg hon är så söt! Kramiz

    SvaraRadera