torsdag 25 november 2010

Snö, kallt å sytt.

Aaa... ungefär så.
Trots att vi har hantverkare här hemma och det ser ut som ett bombnedslag här så kan jag inte låta maskinen vara. Jag förstår inte, vad det är för fel på mej, men en dag, sen får jag abstinens!
Jag har inte sytt något komplicerat, men ändå.



En tygkorg somjag tänkte ha en hyacint i. Perfekt att ge bort när man e bortbjuden på middag eller glögg. =)

Även denna är tänkt att ha som "middagspresent". Vi har ju valnötter så att det räcker å blir över.

Sen sydde jag en mössa till Inez av en gammal t-tröja från Mexx som jag hade tänkt slänga. Har inte använt den på flera år. Så en mössa fick det bli...

Rören börjar komma på plats nu, då alla element i fas 1 är på plats. (det kommer att bli 3 faser).
Tyvärr är rören i koppar, så dom kommer jag att måla.

Det är mest synd om Inez som inte kan krypa runt här. Jag får ha henne i knät hela tiden, vilket gör oss båda på dåligt humör.
Själv har jag jätteont i foten idag, misstänker att det var cykelturen från igår.
Man jag är glad att det ändå var igår och inte idag för idag har vi snö! =(
Det är vitt ute, och jag vill bara flyga till nåt annat land! Önskar att jag var en flyttfågel! ;)

Imorn ska jag på mitt försa besök hos sjukgymnasten. Hoppas det blir bra! Jag SKA fan bli bra i min fot! Det ska ja!


1 kommentar:

  1. Kan tänka mig det är jobbigt med ett mindre barn i röran!
    Jag är glad att vårat är klart nu så man inte behövt hålla reda på Lilleman i allt kaos!
    Styrkekramar Malin

    SvaraRadera