onsdag 24 november 2010

En helt vanlig onsdag...Eller?


Ja, dagen har vart lite knepig. Svårt med Inez och bygge. Den saken e klar.

Adam skulle få spruta idag, så min plan va att köra till skolan å va me honom. (Ja, jag vet att den har körförbud).
Men bilen startar inte! Wtf! Detta var 15 min innan jag skulle va i skolan! Jag försökte, men det ville verkligen inte! Åh... blir så less... I vanliga fall kan man gå till skolan, det brukar jag göra. Det tar ca 10-15 min, men eftersom jag ff har ont i foten va detta inte ens en tanke! Jag kan ju inte ens hämta posten!
Ja, vad gör man! Allt för sina barn, ellerghur!?
Så jag började gräva i garaget efter cykelkärran (Inez låg vid just då i vagnen och sov sött). och En Cykel. Den cykeln som brukar dra kärran hade punka, så det fick bli den andra. Men den hade ingen makapär att fästa kärran i, så jag fick lösa det fort.
Jag cyklade till skolan i ösregn (snöblandat) och en arg Inez som ville sova i VAGNEN! Huuu... kan säjja att det INTE va en hit för min fot att göra detta äventyr!

Hur som så gick det bra med sprutan. Jag tog med mej Adam hem (Elias va hos en kompis och lekte). Tycker det är mysigt att ha dom en och en.
Jag och Adam (Och Inez såklart) bakade (kokoskakor och snabbhavrekakor) på eftermiddagen. Adam fick göra det mesta (läsa recept, räkna, ha i och blanda). Jag skötte spisen, ugnen och formarna. Inte mycket med andra ord. Det vart supergott å vi bjöd rörmockarna, som blev glada. Dom har fått upp 5 element idag!
Tanken va att mamma som inte tål gluten skulle få smaka, men havrekakorna är redan slut!!

Mamma skulle ha kommit idag, men båten lämnade aldrig Visby imorse, och kunde därmed inte vända tillbax i Nynäs. Så hon blev ombokad tills imorn. Hoppas det e lugnare på havet då, för det e ingen höjdare att åka i storm.
Vi har iaf inte haft storm, men en enorm nederbörd.
Det säjs att det kommer "riktig" snö på fredag. Hoppas hoppas att vi slipper snö denna vinter! Ja vill inte, vill inte, vill inte! Vill inte skotta, vill inte! BläääÄ!

Den här bilden är tagen förra året i samband med att vi hämtade gran i skogen. "Berget" är moln, bara så att vi är överren! ;)
Det här är våran åker och våran skog (allt på bilden är vårt) , som ligger en dryg km bort från vår gård.

1 kommentar:

  1. hum...härlig dag! ...ellleer inte!
    här har de kommit sjukt mycke snö idag å de har typ stormat (helt okej att va sjukskriven :)

    så sorgligt att vissa föräldrar inte lär sina barn nå vättigt! man kan skämma bort dom på andra sätt...dessa ungar blir ju bara "missfoster" i samhället ju :)

    SvaraRadera