måndag 29 november 2010

Så jävla skit trist... Blääää....!

Jag HATAR snö!
Jag vet att ordet hata är ett starkt ord. Men jag gör det! Av hela mitt hjärta!
Visst är det otroligt vackert, det blir ljusare, man slipper leran, barnen har kul, och lite annat.
MEN jag hatar snö ändå!
Idag skulle jag mocka ligghallen, Det va ett tag sen iom operationen. hästarna brukar inte ens va i den, men eftersom hela hagen har vart en sjö, så har alla tre stått i just ligghallen.
ALLA kluttar hade fryst fast, å va som kullersten. Spånen lossade inte. Så va det inte förra vintern! Måste va för att det vart så fuktigt!
Så jag fick hälla nytt spån över allt skit. =(
Vattnet va ju såklart fryst, men sist jag fyllde på (igår) så tog ja inte ur slangen, så även den är fastfryst, och jag fick inte loss den. Så jag fick dra 80 liter vatten i en liten balja istället för att försöka mej på badkaret (eftersom låset till vedboden låst fast, där yxan finns). Aaa... det jobb som tar 15-30 min en geggig dag tog mej över 2 timmar idag, å ändå vart det halvdant. dessutom ska hästarna broddas.
Jag HATAR snö, kyla, is, blåst å mörker! Jag hatar vinter! Bläää!
Varför kommer aldrig den här globala uppvärmningen!? Jag vill ha!!!
När jag blir stor ska jag sälja gården å köpa en sån här:

Tar med mej min cab.



Å så kommer jag åka dit solen är. Gotland på sommaren såklart, men sen drar jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar