måndag 8 november 2010

Klass 2 Varning.


Det brukar iof aldrig bli så när det skrivs, men det är iaf en klass 2 varning utfärdad.

Uffe har förberett lite här på gården. Han har bla tagit in ved i stallet, så att man slipper stå ute å hugga. Även om jag HATAR när man använder stallet till något annat än just stall, så är han förlåten för detta ändamål. ;)

Bilen har fått nya däck som jag skrev nedan, och alla dörrar till hönshus, stall, garage å tvätt stuga e ordentligt stängda.
Tack mamma för sms:et, det är som vanligt dom som gör oss förberedda på storm.



Det enda vi inte kan göra e att flytta på värmepumpen som fortfarande (!!!) står på gårdsplanen. Hoppas den inte välter, för det skulle blåsa 24m/sek! Den är ju rätt hög, så chansen finns att den kan välta även om den väger en hel del!

3 kommentarer:

  1. Hoppas inte ni får någon storm. Dom har sagt att det kommer att bli värst oväder här i Uppland av hela Sthlm:s län. Som sagt så är 2 turer mellan Nynäshamn och Visby inställda imorgon.

    Dom har sagt att det kommer att börja inatt o att det kommer att vara värst utefter hela östkusten. Jag har faktiskt inte hört någon varning om Gotland, bara att färjorna e inställda. Men det var ju som sagt Radio Sthlm jag lyssnade på.

    Vi i Uppland - Roslagen kommer att få c:a 20 cm snö och kuling (=nästan storm).

    Idag har jag handlat så att jag kan klara mej i flera dagar om det behövs. Jag har köpt jäst o glutenfri o mjölkfri brödmix. Ska försöka att göra vallmofranska imorgon. Man får nog stanna inne hela dagen. Det blir stående gympa, istället för gående. :)

    Tog en promenad med grannarna ikväll, för man vet ju inte om man kan gå ut alls imorgon.

    SvaraRadera
  2. Hoppas inte ni blåser bort där borta ;)

    SvaraRadera
  3. Här hos oss är det verkligen snökaos så glad att man satt på nya dubbdäck i tid iår!
    Nu finns det en liten sneak peak på renoveringen av vårt blivande kontor då bebis skall bo där det gamla är nu..

    SvaraRadera