fredag 22 oktober 2010

Torra händer, hej då!

Ni som känner mej lite bättre vet att mina händer är en ren katastrof!
Dom är så torra att det inte går att bli mer torr! Att diska för hand och ha ett blöjbarn gör saken inte bättre heller.
På sommaren har jag inga problem alls, men så fort det blir lie kallare så kan jag slänga peelingkrämen till ansiktet. Händerna funkar minst lika bra.
Min pappa har åxå väldigt torra händer, och jag har läst att det är ärftligt.

Jag har testat ALLT på apoteket! Tro mej! Har tom fått receptbelagt, men INGET funkar. Visst det är bra när man precis satt på det, men så fort det torkat, har händerna åxå torkat.



Nu köpte jag Mary Kays handkräm (set om tre).
Det är en biwax salva (vänster på bild) , en peeling (mitten) och en vanlig handkräm (höger).
Den vanliga handkrämen e väl typ som allt annat (tycker jag). MEN, biwaxen! Den är underbar! Den med kombo av peelingen! Mina händer e helt lena! Jag skojar verkligen inte! Kommer absolut att köpa dom igen! Värt varenda krona!!!! Även om ja hellre hade köpt nåt annat skoj för dom pengarna. Ett litet höst tips för extremt torr händer! ;)


3 kommentarer:

  1. Bivax-salva som fungerar! Är jag förvånad? Nä inte alls!

    SvaraRadera
  2. Hihihi... Ja visste att du skulle säjja så! =) Men det är ingen riktig biwax. Utan det är nåt annat tror ja (du får läsa på förpackningen när du kommer nån gång). Men riktigt biwakx funkar tyvärr inte, för det har ja åxå prövat! ;)

    SvaraRadera
  3. Som jag har längtat efte r att kommentera det här inlägget! (och alla andra med förstås!)

    Jag har också MK's Satin Hands, men använder den till fötterna! :p

    Två gånger i veckan kör jag hela grejen när jag duschar och fötterna är bebislena. Bye bye Scholls FotCreme ;)

    SvaraRadera