torsdag 28 oktober 2010

Hemma igen..

Nu har jag kommit hem igen efter en efterlängtad dag.
Natten började med att Inez inte alls ville sova. Hon som alltid sovit hela nätter, ända sedan födseln o aldrig krånglar. Jo, har väl hänt ett par ggr, men verkligen inte ofta!Och den där tvålen!Jag rekommenderar INTE den till håret om man har tjockt och eller långt! Det gick absolut inte att borst håret så jag va tvungen att ha i Inez spraybalsam, fast man inte fick. Sen va ja helt svettig efter den brottningsmatchen. På morgonen skulle proceduren upprepas, men ja struntade faktiskt i håret då! Det va ju lixom foten å inte ansiktet ja skulle operera.
På morgonen va tanken att jag skulle va me Uffe på jobbet en stund först (eftersom vi bara ville ha en bil i stan). men precis innan vi skulle gå så ringde dom från Operation å sa att jag kunde komma med det samma.
Tyvärr hade jag precis druckit (man fick dricka klara drycker 2 timmar innan). Men jag gjordes iaf i ordning. Sen väntade vi tills att klockan blev 10. Några minuter innan 10 låg jag och sov. Det sista jag tänkte på var denhär.

Jag somnade med ett leende på läpparna. =)
När jag vakande upp så berättade min doktor att han hade hitta både det ena och det andra.
Bla låg nerver och senor i kläm. Två ben hade växt ihop, vilket resulterat i att jag inte kunnat vinkla upp foten. Han hade iaf hackat isär benbitarna och lagt något mellan så att dem inte ska växa ihop igen, förhoppningsvis.
Det blev ett till ärr på insidan av benet och ytterligare ett på utsidan. Känns som att ja inte bryr maj alls! Förut gjorde jag det. Nu vill jag bara ha min fot!

Efteråt kände jag mej ganska illamående och snurrig.
Vi skyndade iväg till apoteket som stänger 18 (det är en nackdel med att på på en ö). Medan Uffe sprang in satt jag kvar i bilen. Ni kan ju tänka er rusningen på Willys kring 18-tiden. Jag mådde pissdåligt, å vips så va ja bara tvungen. Öppnade dörren, alla lampor tändes och så blääääää.... Ja, ni fattar... Lite pinsamt! Mitt i rusning på parkeringen MED full belysning INNE i bilen. Hu... Ni som såg en tjej kräkas på parkering på Willys tidigare idag, det va bara ja. Jag va inte full, utan bara nyoperead. ;)

Nu ska jag lägga mej, vill sniffa lite på Inez. =)

Allt har iaf gått bra och jag mår ganska ok!
Kram på er å tack för att ni finns! <3




1 kommentar:

  1. Skönt att höra att allt gått bra!! sov nu så gott!! kramar från malmö

    SvaraRadera