söndag 24 oktober 2010

Förlossningsjournal..

Min förlossningsjournal som jag "specialbeställt" med Inez förlossning har kommit.
Aaa... bättre sent än aldrig som man brukar säga. Jag beställde den för ett tag sen om man säjjer så.
Jag har alltid gjort det med mina förlossningar. Tycker det är en intressant läsning, eftersom man inte har full koll på tex klockan, dos och sånt.
Sen måste jag erkänna att jag tycker det är kul att jämföra förlossningarna med varann. Jag vet, man ska inte göra det, men jag gör det ändå! ;)

Man kan säjja såhär. För mej har det bara gått sämre å sämre. Skulle man ta bort datumen så skulle man tro att Adam kom sist och Inez först.
En annan intressant sak är Inez journal på hela 4 sidor. (Adams var på 14 och Elias på 20) var att mycket inte stod med. Inga x alls på många av rutorna som borde vara ifyllda.
Sen stod det att hon kom i v. 38+1 (hon kom 38+4), en annan sak är krystvärkarna, det står att dom började 07.46, men jag VET att jag hade krystverkar innan, ganska långt innan, eftersom Uffe gissade på att hon skulle komma 07.36. Och det är ju tom innan tiden som står i journalen. Dom kanske tycket det var pinsamt att skriva den riktiga tiden eftersom jag inte fick någon hjälp med mina supersvaga verkar som försvann efter några sekunder??? Hon kom 8.35 efter över 1½ timmer krystning. Adam kom på 8 å Elias kom på 12 (utan någon verk alls).
Nä, med facit i handen skulle jag föda på Huddinge sjukhus igen om jag skulle få göra om det.
Journalen säjer mycket tycker jag! Dessutom så har ju Huddinge det mer stressigt, så deras journal borde isf vara felskriven och kortare, inte Visbys.
Nä... tur att det var en trea å att man e "van". Annars tror jag att jag hade blivit väldigt besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar