måndag 6 september 2010

Reima is in the house.

Jag har ju skrivit förr att jag bara älskar Reima.
Nu har jag fått hem en påse full med Reima till killarna.
Det vart väldigt svart, men man får ju kompromissa lite! =)
Inez fick vantar från Hestra(det enda färgglada på bilden). Har inte prövat dessa, men hoppas på att dom håller vätan ute.
Det vart dyrt, men det är det värt! Reima har smarta funktioner så som:
* Lika vind och vattentät som ett regnställ, men med "andas" funktion så att barnet inte blir svettigt.
* Reima syr sina plagg utan söm på benens insida (sådana slits lätt upp och läcker vatten).
* Glatt innertyg som gör att det är lätt att ta på och av.
* Inga textilmuddar i ärmar och ben som suger vatten och kyler ner handleden.
* Utbytbara gummihällor (inga resårband som går av) under foten. Nya kostar dessutom bara 25:-/paret.
* Dragkedja i benslut (oftast)
* Vattenlås och tejpade sömmar.
* Bra reflexer.


Haha... undrar om jag ska söka jobb på Reima! ;)

2 kommentarer:

  1. Men hallå!!
    Har du beställt?? När, var, hur? :)

    SvaraRadera
  2. Jo, ja beställde från Wilma & Morris. Reima finns ju tyvärr inte på Gotland. Om man beställde innan den 31/8 fick man 200:- rabatt/ set. Dvs om man köpte mössa, vantar och overall/ jacka & byxor. Så jag fick faktiskt hela 400:- i rabatt! Det tycker ja va bra! =)

    SvaraRadera