torsdag 30 september 2010

Jo, tjena! lite dålig på att skriva. Tiden räcker inte till igen... Undrar vem som kom på att bara ha 24 timmar på ett dygn! Jag vill ha några fler timmar! Kan man klaga någonstans?
Nåväl, jag har försökt att barnsäkra här hemma. Tre grindar finns nu på nedervåningen. Ingen uppe, eftersom Inez inte kommer att vara där ensam ändå. När den dagen kommer så kommer inte grindar behövas. Sen har jag försökt att plocka undan sånt sm är farligt och sådant som jag helst vill ha otuggat. Kontaktskydd är instoppade. Ja... Lite sånt.

När jag var på fastlandet fick jag en strykmaskin av min kära svärmor. Ja en såndär som dom brukar ha på kemtvätten ni vet! Den e ju helt underbar! Ok, tantvarning på mej, ja vet, MEN om man nu stryker kläder, så e denna en tidssparare! Barnens byxor går på typ 3 sek! Åh! Fatta va bra! Jag har en mangel åxå, men jag vet inte riktigt vad som hänt. Den låter när man sätter på den, men den snurrar inte. Jag kan tänka mej att något hjul hoppar ur led eller så. Den är åxå helt klockren. Då man man mangla medan man viker resten! Maskiner e bra grejer!

Inmorn ska ja köpa nytt tyg till våra draperier som kommer att bilde vår nya "garderob".
Eftersom vi har snedtak i sovrummet kan man inte ha garderober där. Så jag har köpt stänger och drapperistänger. Å vips så kommer jag att få min garderob. Hatar nämligen byråer! Dom är bara bra för småsaker som underkläder strumpor å dylikt.

(hörrni, va kontigt det er ut föresten... Det er ut om om jag tryckt enter mellan varje rad...Skumt!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar