onsdag 6 juni 2012

El Clásico á la Kneippbyn

Tjingeling! Idag börjar mitt efterlängtade "obekväma" schema. Fy för mån-fre jobb!
Har jobbat så nu i två veckor, å huset höll nästan på att förfalla. Som tur var hade jag hela helgen plus att jag va ledig igår och i måndags. Gissa va jag sysslade med då? Mmm.... Tvätthögen from hell! Sen va världens bästa granne Kjell här å hjälpte mej med gräsklipparn. Ja hade råkar köra på en planka så att rattens kedja hade hoppat av. Hade ja vetat att det va så lätt hade jag kunnat göra det själv. Man lär sej nåt nytt varje dag! ;)

Har redan vart en sväng på jobbet, men insåg ganska snabbt att jag nog inte började 05:45, utan senare... Hade ju glömt att skriva upp ändringen. Pucko man e då!
Inte för att det gör mej nåt, men jag valde att åka hem igen.

Igår va vi på Kneippbyn. Vi å typ alla andra gotlänningar. När barnen vart me i krullis, BRS och lillkorpen får dom biljetter till denna dag. Va lite orolig för vädret. Har ju inte precis vart någon global uppvärmning på sistone. Men det vart ju superbra. Inte jättevarmt, men absolut ok.

Inez me sin (och min) favorit.

Kollar in pippihuset. Tjoho va skoj hon tyckte det va!
Lycka!
Åka karusell tills mamma blev snurrig va åxå kul.
Men favoriten va nog denna, trots allt. Oj va kul hon hade!

Varför trampa på pedaler, när man kan gå?
Lyckades fånga Elias på bild. Svårt en dag som denna!
Adam va inte heller lätt att fånga på bild, men jag lyckades till sist.
Treårstrots Ab, dags att gå hem. Vill inte.

Nu måste jag åka till jobbet igen... Ha en fin nationaldag allesammans, det ser ut som att vädret blir toppen! =)

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Vilken fin dag ni hade! Är det ungefär samma Pippi-hus (som man kan gå in i) som på Junibacken? Hälsar farmor

    SvaraRadera
  2. Mattias har också "obekväma" arbetstider. Det innebär att han kan bygga ett garage till oss samtidigt som han jobbar heltid!! Och jag konstaterar att jag har valt fel yrke... KRAM!

    SvaraRadera
  3. Du måst ju vara med i Vad händer i din sad?Läs i min blogg vettja!!

    SvaraRadera