måndag 11 juli 2011

Regnigt på ön.

Idag var det inget strandväder precis, så jag tog med mej alla tjejor (efter lammincidenten) till stan. Först vart det lite shopping på Rea:n till killarna (usch va ja saknar dom!!!) på Cubus. Hade tänkt köpa en pikéklänning till Inez, men dom fanns inte kvar =(. Sen tog vi en vända innanför muren. Visby är ju så vackert inne i innerstaden, så det måste man ju se! Visade lite ruiner och givetvis tog vi en vända i Botaniska trädgården. Gu va jag älskar det stället.

Ikväll har vi fortsatt med lammägarjaktern. Och till slut hittade vi ägarna. Det va ingen lammgård som jag trott, utan några nyinflyttade grannar, bara några hundra meter bort. Dom hade Berra, som han hette, som sällskapslamm å han va tam. Brukar gå fritt på tomten å har aldrig lämnat, förutom nu då. Han vart glad när hans mamma & pappa kom och hämtade honom. Å dom vart åxå glada kan ja säjja. =) Kändes skönt, även om det va lite tråkigt åxå.

Se så vackert detta stället är!

Insperationsställe! Ett sånt här (lite mindre) salladsland ska jag fixa när jag är klar med allt annat på gården. Även en örtagård ska ja fixa!

Emma & Bella under den gigantiska murgrönan.

Brödgranen e nog den coolaste växten i Botan enligt mej iaf.

Här känner tjejerna på "lammöron" en av mina favoriter! Mormor hade sånna på landet och jag älskade att känna på dom! Precis som små lammöron!

3 kommentarer:

  1. Ååååå så fina bilder & vilket finbesök ni fick..It´s a keeper!!
    Ja ett litet bloggprojekt på G, men kolla vårt enorma projekt på framsidan nu..hehe..=)

    SvaraRadera
  2. Hihi min kära fästman jobbar med det;) Inte bara mönsterbetong då förstås utan han gjuter;)Mmm det KOSTAR MYCKET pengar vill jag lova. Nu lånade vi pappas grävmaskin och det måste grävas tills man ser lera,,för annars kan betongen sätta sig o spricka..sedan skall man ha makadam till uppfyllnad+betongbilen måste komma. Arbetskraften..jaaa för den som inte har kontakterna är det billigare att lägga marksten..;)
    Jaaa detta är projekt som heter duga vill jag lova...hihi..men kul!!

    SvaraRadera
  3. Vackra bilder!
    Jag har planterat en kruka med citronmeliss (mest för att testa) och oj vad det växer och knakar... Vet bara inte vad jag ska använda den kryddan till ;D
    Kram

    SvaraRadera