söndag 24 juli 2011

Idag...

Jag, frugan å tjejerna åkte till ett loppis vid Enköping idag. Hittade en liten borste, en tvättbräda (inte till magen dock) och en ställning som man lindar garn på. Den ska jag ha som brickbord. Ska bara hitta en bricka som passar.
Killarna var hemma och spelade fotboll.

Hemma på Gotland bygger dom på huset för full! Jag är ganska så överlycklig för varje bild jag får och ser förvandlingen! Det går riktigt fort nu, och jag längtar tills jag får komma hem å se! Även om jag inte längtar speciellt mycket efter utedasset. Haha... Jag kommer aldrig att vilja gå på dass igen efter detta! ;)

Såhär fint har dom jobbat på idag! Det är papp på husets ena sida och därmed vattentätt. Imorn åker tegelpannorna på, sen blir det nästa sida. Det har vart mycket velade hit och dit. Plåt eller inte, rött eller svart. Det blev i slutändan svarta tegelpannor.
Vi har åxå beslutat oss för att staketet blir en syrenhäck istället. Pelarna ska alltså bort dom me. Dock behåller vi dom 4 som håller upp våra två grindar. Men vi hinner kanske ändra oss igen, vem vet. =)

4 kommentarer:

  1. Åh det kommer bli toppenfint! Massor av bilder, före och efter önskas :D Vad har ni/ska ni ha för fasad? Vilken färg? Är de andra byggnaderna i rött trä? Syrenhäck med grind är ju suuuper! Sätt lammnät som ni vill ha det tätt men osynligt. Det har vi gjort och så har vi trädstaket på några ställen. Spännande att följa denna resa! Kram!

    SvaraRadera
  2. Ja nu händer det grejer, va kul ! och skönt för er att slippa vara hemma i det!! njut av fastlandet! kramar

    SvaraRadera
  3. Åh just syréner har jag inte planterat själv bara haft äldre bestånd. Eller jo, jag har planterat i år men... Hur som helst så svarar och hjälper jag dig så gott jag kan :)

    Du skulle ju kunna sätta ett trästaket mot vägen, eller lammnät. Men det beror på hur mycket de vräker på med snön och plogbilen. Det håller ju inte för vad som helst.

    Hur tätt... Ja, lite tätare än vad det står på lappen i plantskolan ;) Syrénerna formar ju sig efter varandra så för tätt tror jag inte att du kan sätta dem. Jag skulle fråga i Plantskolan men min gissning är att sätta dem med ca 50cm mellanrum.

    Skillnaden mellan skott och plantor. Jag vet inte!! De två plantor jag köpte för över 100kr/st ser väääldigt lika ut som de skott trädgården svämmar över av... Men dem brukar jag alltid klippa när de är 70 cm så jag vet inte om/hur dom artar sig om man vill ha upp dem på höjden. En idé skulle ju kunna vara att köpa ett antal och sedan varva, varannan köpt och varannat skott. Antar att man ska klippa ner skotten. Men jag vet inte! Detta var nog den svåraste trädgårdsfrågan du kunde ställa! Du får googla och så kan vi resonera :)

    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Utedasset kan vara bra att ha för gäster, tills du fixat toalett i gästhuset! Dessutom så har jag nog aldrig sett ett finare utedass än ditt!

    Vad fint det ser ut att bli!

    Hur länge stannar du i Strängnäs?

    SvaraRadera