lördag 7 maj 2011

Koutsläpp.

Inte i Östersjön då, utan i hagen förstås (dåligt Mimaskämt).
Vi hade tidigare i veckan bestämt att vi skulle åka å se på när korna släpps på bete. Jag menar, hur ofta får man se en ko springa!?
Det slutade med att båda killarna inte följde med.
Adam sprang lillkorpen (orientering) som jag fick reda på i torsdags.
Och Elias lekte med sin kompis Emil. Så det vart Jag, Uffe, Inez, Sandra och Wille.

Efter "uppvisningen" bjöds det på mjölk och bulle.
Sen åkte vi en sväng till lekplatsen Tallunden.

Kossornas Pamela Anderson. Här snackar vi pattar!

Kolla den bruna kossan i bakrunden. Full galopp. =D

Uffe & Inez gör premiär tillsammans i parken.

Sandra & Inez

Wille gillade lekplatsen.


Sandlådsbus med pappa.

Min söta lilla plutt.

Här är mina liljor som nu slagit ut. Visst är dom underbara!? Är det någon som vet vad dessa heter?

Här är rabatten vid stallet.

En av alla buskar vi har.

En annan favorit i min trädgård. Detta är också en buske som jag inte vet namnet på. Denna kommer att vara inbyggd i våran nya altan, för jag vill inte ta bort den.

Tulpaner i rabatten vid gästhuset.

Curry som nog är på G med sina små bebisar. En liten blödning upptäckte jag tidigare idag.

8 kommentarer:

  1. Den oranga liljan heter kejsarkrona,gula busken heter forsythia och den med rosa blommor heter rosenrisp.

    SvaraRadera
  2. Hej hjärtat!
    Lilja: brandlilja
    Gul buske: forsythia
    Rosa buske: rosenrips
    Vi har dem också!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lilla gumman, de e en kejsarkrona =)
    Googla på de får du se!
    Kram kram kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! =)
    Gladas blev jag för svaret rosenrips! Ska faktiskt plantera en till sådan buske, nu när jag vet vad den heter! =)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att få veta namnen på buskarna och liljan! Jag hade faktiskt ingen aning utom forsythian som är en japansk buske och som är bland det första som blommar på våren.

    Jag håller med dej Mima, Rosenrips var det jättekul att få veta namnet på, den är underbart vacker och blommorna ser ut som små vindruvsklasar! Den är ju också sååå populär bland humlorna!

    Här i Stockholms län (fast jag bor bara några kilometer från Uppsala län) i Stockholms stad i Kungsträdgården, blommar de underbara japanska körsbärsträden nu. Dom har placerat ut dom i dubbla rader, det är så fantastiskt vackert när dom blommar, men tyvärr är det så fullt med folk, att jag inte har så stor lust att åka dit, som jag gjorde förra året.

    Dessutom hör det till att köpa glass, o vilken glass ska jag köpa som behöver en laktosfri? Vi får se om jag orkar åka till Stockholm imorgon. Resan dit tar nästan 2 timmar.

    Kul med kossorna! Tydligen hade man utsläpp lite här o var runt om i Sverige!

    Tråkigt att inte pojkarna var med, tycker jag!

    Puss

    SvaraRadera
  6. God förmiddag.Hörliga bilder du bjuder på.Ha en skön måndag söta.kram kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina liljor!! De har jag inte sett innan man underbart vackra! Den gula busken fotade även jag i helgen, fast hos min kära far. Sån härlig färgklick i trädgården.

    SvaraRadera
  8. ÅÅåh, så mysiga bilder :)

    SvaraRadera