tisdag 15 mars 2011

Bandy och mera blommor.

Igår kväll kom grannarna Stefan & Lina med en superfin bukett! Det vart fika med tårta, som vi precis hade tänkt mumsa i oss. Tycker det är så gulligt och rörande att folk kan hålla reda på födelsedagar!


Idag var det städning som stog på schemat. Det tog mej hela dan, å jag hann inte ens tvätta.
Det tråkiga med tisdagar är att bandyträningen är på en dum tid. Det är mitt i middagen och ligger ca 2 mil härifrån. Så det tar sin lilla tid att ta sej dit och hem.
Efter träningen så kom vår andra granne Kjell med blommor. Han hade hört igår på radion att mina kollegor grattade mej. Vilket jag missat totalt. Va gulliga alla e! =)
Trevligt med spontana besök tycker jag!




Jag har tyvärr inte hunnit testa min fina overlock som jag fick av maken igår. Men imorn e det sykurs, så då har jag egen tid att sy på. Det ska bli kul! Hoppas att Annie kommer, så hon kan visa mej hur den funkar!
Såhär ser den ut för er som undrar. En maskin som syr och överkastar samtidigt som den skär bort tyg i kanten. Har velat ha en sån här läääänge. =) *lycklig*

2 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till overlooken! Det var en riktigt fin present, hälsa maken det!

    Vad roligt med grannar som kom förbi! Hälsa alla från mej!

    SvaraRadera
  2. Åååå fick du din älskade overlock maskin gumman, jisses vad kul!
    Jaaa haha tro mig jag har försökt, sedan skall jag försöka mig på att putsa ett fönster om jag klarar att vända det, våra fönster är lite tröga hehe o man vill inte ta i alldeles för mkt..
    Nu är mitt mål söndag att äntligen få veta att denna eviga väntan har ett slut trots allt att få ett datum,känns skönt=)

    SvaraRadera