tisdag 22 februari 2011

Mammas stora kille!


Tänk att det var 9 år sedan jag befann mej i den där magiska bubblan, som jag aldrig upplevt igen. Adam var född, mitt första lilla hjärta. Känslan jag hade efter den förlossningen har jag tyvärr aldrig fått uppleva igen. Det är något magiskt med 1:an även om man såklart älskar alla lika mycket!

Adam i v 19.

Här är jag ganska nära målet.

Vi blev "utkörda" från BB ganska tidigt, tyvärr. Den här bilden är den första hemma. Adam är 16 timmar.

Här är vi på vår första semester (Åland), Adam är drygt 5 månader.

Imorse fick Adam två små paket av Elias. Dom jag beställt från Stadium har inte kommit ännu, trots att det gått 7 dagar! (Det ska ta 3-5 dagar). =(

Sötaste Adam!
Sen blev det frukost i vardagsrummet, eftersom det inte går att äta frukost på sängen när man har loftsäng några cm från taket. ;)

4 kommentarer:

  1. Åh grattis till killen din;) Kul att du tagit lite bilder från första början med!

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina stora kille! kan tänka mig att det där man upplevde efter första förlossningen, är något speciellt, mkt speciellt!
    massa kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken upplevelse det var. Glömmer aldrig när jag frågade efter hur du mådde och om du var kvar på BB, så kunde syster inte upplysa mej om något, pga sekretessen, sa hon.

    Sen sa hon att jag lät uppriven, då sa jag att "det skulle du nog också vara om du inte fick veta om din dotter är ute och åker bil nyförlöst i snöstorm mindre än 1 dygn efter sin första förlossning."

    Då svarade människan att om du ringer hem till henne om en halvtimme så svarar hon nog!

    Usch o fy för BB-avdelningen på Huddinge sjukhus!

    SvaraRadera
  4. Nä, det va ingen hit att åka hem så tidigt första gången, med blödande bröst dessutom. =( Nä, inte konstigt att man åkt så tidigt dom andra gångerna, för klarade jag det då, så klarar man det gång 2 och 3.

    SvaraRadera