fredag 4 februari 2011

Inez vaknade 13:34


Det säjs ju att sömn är den bästa medicinen! Och viss är det nog så i många fall!
Inez har sovit hela natten som vanligt, men hon vaknade halv 2! Åt en liten burk blåbärspuré å nu sover hon igen. Hon har feber och är snorig också. Undrar vilka baciller hon fått. Ingen av killarna är/har vart dålig. Men dom är ju aldrig sjuka heller. Funderar på om dom haft med sej nåt hem, som dom själva klarat sej ifrån. Kräksjukan kom ju till Gotland så sent som för nåra veckor sen. Den har ju härjat ett tag på fastlandet.

Har iaf hunnit klart med en del beställningar idag. Vissa har fått vänta alldeles för länge, å jag ber om ursäkt för det!
Här är Tildas linne, ja det ser nu ju föresten! =)

Nu känner jag att jag har kontroll på läget igen! ;) Ibland blir det lite mycket beställningar samtidigt. Som en bomb. =)

Nyss va grannen här å hämtade upp grabbarna. Dom ska spränga en sten borta på åkern. Å det tycker dom ju är superkul. Så med en sovande liten sjukling å två i traktorn, så tänkte ja inte pilla mej i naveln, utan städa faktiskt. ;)
Oj, nu sprängde dom! Vilken smäll!

Tjingeling...


6 kommentarer:

  1. Åh stackars lilla Inez! Vad roligt att du har så mkt beställningar!
    Yes 18 & en 28 skall bli. Jobbar sista dagen på fredag, känns lite konstigt men känner nu att jag behöver det, så jag kan fokusera på att få färdigt lite här hemma samt att vila upp mig innan BF.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det blev en liten tjej för min syster i söndags! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Men vad skönt att hon är bättre. Kokt morot, potatis och ris är också stoppande! Hon behöver vätska, ge henne teskeds-vis!

    Kul för pojkarna att se på när dom spränger en sten! Bara nu inte Pillo får för sej att göra likadant! :)

    SvaraRadera
  4. God morgon! Skönt att Inez mår bättre hoppas det håller sig så!
    Idag ska vi ha släktkalas för barnen som fyllt 3 å fyller 1 så d ska städas ofixas mat o tårta idag!
    Imorgon väntas d barnkalas så vi har fullt upp :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Ja så gulligt med virkat nu har bebisen lite att växa i med;)Samt att handgjorda unika saker älskar jag!Det är den bästa presenten till mig...hihi
    Åhh nu närmar det sig min mammaledighet, skall bli skönt o jag har ju lite att fixa med som sagt=)måste måla klart i hallen innan bebis o lite annat småfix;)

    SvaraRadera
  6. hej vännen! spränga sten, det lät ju galet spännande! hur är det med Inez är hon bättre lilla sötisen?

    här blir det sängen, tidigt idag! huvudet hänger inte riktigt med efter allt vin igår, börjar nog bli gammal ;) haha

    kramar i massor

    SvaraRadera