onsdag 23 februari 2011

En person som du saknar

Här är min fina fina mormor (Brita) och jag. Saknar henne mer än jag någonsin kunnat ana! =(
Hon dog mitt i flytten hit till Gotland. Jag kom först på plats efter det att hon hade dött. Trodde inte att hon var död när jag kom in, utan att hon var på väg att somna in. Det var verkligen inte kul att missa henne med några minuter.

Min mormor jag och är ganska lika till sättet. Hon var åxå en person som gillade att pyssla, bygga och renovera. Hon byggde tex en jordkällare helt själv.
När jag föddes (har ju tre storebröder) så hade hon suttit uppe hela natten och sytt två papperskassar (!!!!) med klänningar till mej. =) Så min sytalang kommer från mormor, även om det faktiskt är mamma som lärt mej att sy. Byggenen är åxå från mormor.

Dessutom var min mormor GRYM på allt med blommor! Hon kunde varenda sort (ja lovar) på både svenska och latin. Alla träd, ja you name it! Hon hade älskat min gård, och jag tror hon hade kommit hit å pysslat om hon hade vart vid livet och orkat. Jag tror att min mormor brukar titta ner rätt ofta på mej. Speciellt när jag syr, bygger eller pysslar i trädgården. Jag kan se henne le.
Min fina fina begåvade mormor! (kunde 7 (!!!!!) språk, bara en sån sak!)

Även om mormor hade temprament, så tror jag att mitt kommer från arabgenen. Haha.... =D

1 kommentar:

  1. Hon var så lycklig över dej! Hon ropade högt till Kent: "Vi har fått en flicka, vi har fått en flicka!"

    Natten du åkte in till BB för att föda för tredje gången, drömde jag att mormor ropade från ett högt berg: "Vi har fått en flicka, vi har fått en flicka!" Precis på samma sätt som när hon fick veta på telefon att du var en flicka, när jag ringde från BB.

    Då förstod jag att du hade fått en flicka också äntligen!

    Mormor var verkligen speciell! Otroligt intelligent på alla områden. Det kan inte ha varit lätt att vara så begåvad och kvinna och född 1923, med den kvinnosyn som då rådde!

    Vi saknar henne!

    SvaraRadera