lördag 1 januari 2011

Festade loss i stallet.


Igår var det sista dan på det gamla året.
Jag tycker att det har vart ett bra år, dock gick sommaren för fort. Hoppas att 2011 bli ett ännu bättre år med massor med global uppvärmning!

Vi firade in det nya året med vår granne Kjell som skulle vart ensam annars.
Som alltid firar vi just 12 slaget i stallet.


Det gick faktiskt mycket bättre i år än förra måste jag säja! Förra året tog vi in shettisarna och dom va nog mer rädda inne än ute, så den här gången lät vi dom va i hagen med lite hö å morötter. Dom rörde inte en fena! Dom bara åt å åt! Haha... tjockisar dom e alltså!
Thrust va åxå lite lugnare iom att inte shettisarna va inne å va oroliga. Men han va orolig, det va han, men inte alls som förra året.
Tyvärr så skjuter våra närmsta grannar på över 80 bast raketer varje år. Och det vill dom inte sluta med. Tycker att det är lite tråkigt när inte ens ungdomarna i närheter skjuter.
Dom vet ju att vi har hästar. Men men.... Jag tycker att det är lite mysigt ändå att stå där i stallet å mysa. Sixten (Kjells hund)(egentligen Kjells son Jespers hund) va åxå rädd å la sej bakom cykelkärran i stallet. (ne, den ska inte va där, ja veeeet).

Lilla Sixten e rädd... =(

Barnen e ute å tittar på raketer å vår eld.


Vi kan bvara ha tomtebloss och eld så att inte hästarna blir rädda.

Thrust mumsar hö i sin box som jag murat upp å putsat. Dörren va det svåraste, för den va såååå tung att hänga dit.

Till middag åt vi Viltstek med granatäpple. (Hjort). Det var vääääääldigt gått! Till förrätt åt vi Lindas mammas Fisksoppa. Åxå otroligt god! Sen hade jag tänkt göra en cheesecake med vitchoklad (den jag brukar göra), men då såg ja va Linda skulle göra å härmade faktiskt henne. ;) Dock fick jag göra kesellan på eget vis iom att den skulle vara laktosfri. (hade i en vanlijstång, lite socker, jordjubbsspad och en lime). Dessutom hade jag inte bara Digestive, uten även en pepparkaka i varje glas.Det va en vääääldigt god middag!

Jag gillar nyår bättre än Julafton eftersom jag gillar maten bättre. Tycker att julmaten inte e så speciellt god faktiskt. Inte för att vara en högtid.
Jag har tänkt att jag skulle bryta traditionerna å göra något helt annat. Man behöver inte äta massa sakar bara för att "man ska ha" vissa saker.


Efter att vi sagt gonatt till hästarna så spelade vi wii. Tycker det är väldigt roligt. =)


3 kommentarer:

  1. Vad skönt att det gick bättre med hästarna i år, men jag tycker synd om dom ändå o lilla Sixten.

    Konstigt att dom måste smälla raketer, jag tror att det är deras besök som gör det!

    Trevligt att ni hade Kjell där! Hälsa!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år vännen!! tänk om alla bara kunde köra med eld och tomtebloss, det hade varit min dröm (hårbollens dröm) men han klarade sig ok igår, tack vare lugnade från vetrinären, annars hade nog hjärtat stannat på honom!
    jag brukar aldrig ha nyårslöften, för jag är sämst på att hålla dem, men ditt löfte tycke jag lät riktigt bra, hade varit så grymt kul att träffas, det måste vi få till.. har ju ett helt år på oss, så det sak väl inte vara omöjligt!!!! kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Låter som en fin avslutning på året! Åh va mysigt att vara i stallet på tolvslaget <3
    Har bara provat Wii några gånger (karl kör med ps3) men skulle helt klart vilja prova mer - är ju riktigt roligt!!
    Kram!

    SvaraRadera