måndag 8 november 2010

Nu är det mörkt!


Ni som bor i stan, eller har gatubelysning i erat område märker det säkert inte lika tydligt, men här där det inte finns belysning märks det! =( Fy va jag hatar mörkret! Det är verkligen det allra värsta på vinterhalvåret, som jag för i övrigt inte alls gillar!
I skrivande stund är klockan 16:09 och det är så gott som mörkt ute. Uffe skulle byta till vinterdäck, eftersom det kommer ett snöoväder, men han får nog ta sej till grannens platta, för annars lär han inte se mycke! Våran gårdsbelysning e tyvärr inte den bästa om man säjjer då. Men det ska bli bättre iom renoveringen.



Undrar vart min beställning tagit vägen! =( Beställde grejer till kundvagnskuddarna, men det har fortfarande inte dykt upp! =( Jag vill sy dom nu!
Jag har redan bestämt vilka tyger som ska sys till dom olika krabaterna i min testpanel. ;)
Tror att jag har fått till det ganska bra.


Inez har en som inte e så hon (Molnen i orange), men hon ska nog få en ny, eftersom hennes bara är ihopslängd av en jätte ivrig Mima. ;) Remmarna är inte dom som ska vara (dom är mycket bredare) , samt att det saknas kaborrband på hennes (som man sätter fast i gallret på kundvagnen).


Idag var min första dag ensam. Eftersom svärmor åkte i fredags på eftermiddagen hade redan killarna kommit hem. Å i helgen har ju alla vart tillsammans.
Jag va lite orolig eftersom jag skulle klara med till halv ett ungefär. (Uffe jobbar haldagar). MEN, När uffe kom hem hade Inez ff inte vaknat!!!! Hon e ortolig på att sova! Fattar inte hur man kan sova så länge! Efter sin frukost (kl 13!!!) så somnade hon om å sov till 14:30.
Man ska inte klaga, men det är ju ganska lägligt om det är så denhär veckan ut!



Vet ni! En sak ja glömt att berätta. Glassbilen kom hit i onsdags. Den stannade på våran gårdsplan å tidelua. Haha.. det va lite kul! Den har inte stannat här förr, så det va ett tag sen vi köpte glass från dom.




6 kommentarer:

  1. Detta inlägget var nästan otäckt o läsa =)
    Inte illa menat.
    Men vi var i Jönköping i fredags o handlade mat på coop. Och efter det fick jag en ide!
    Man skulle ha nån slags dyna o lägga i kundvagnen så de inte blir kallt om rumpan för den lille, eftersom vagnarna alltid står ute.
    Var andra gången han fick sitta i en vanlig kundvagn.
    Tog med mej en filt jag hade ivagnen o la på sätet i vagnen!
    En jättebra ide du har kommit på =)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Glassbilen, jag. Kommer ihåg när pojkarna o jag mötte den 2008. Då sa jag åt hon som körde att hon skulle åka till våran gård också. Vi köpte flera påsar på vägen, men tjosan vad det var populärt. 125 kr uppätet på 2 dagar! Själv fick jag 2 glassar! :)

    Jättekul att glassbilen stannar!

    Ungarna måste ha varit överlyckliga. Det var dom när vi handlade glass på vägen utanför gården o tomten, mellan K:s gård o din. Jag glömmer det aldrig.

    Ang mörkret, så instämmer jag tillfullo, det är verkligen MÖRKT, inga gatlyktor alls på landet på Gotland. Tur att alla är så duktiga med att använda reflexvästar.

    Hoppas att din beställning till kundvagnskuddarna snart kommer!

    Hur gör du med Inez? Tar Uffe ner henne till nedervåningen innan han åker till jobbet. Tur att han tagit ledigt på e m.

    SvaraRadera
  3. Nä, utan jag använder bärstolen som man kan ha på ryggen när jag ska ner i trappen, annars blir det bärsjalen (eftersom jag får ont i ryggen av stolen). Men idag första dagen själva, sov hon ff när han kom hem! Helt galet! Hon har sjusovar gener, det märks! ;)

    SvaraRadera
  4. Då e hon lik mej. Jag kan sova 10 timmar, ibland mer, utan problem. Sover jag mindre än 9 timmar, blir jag jättegrinig o hela min dag e förstörd! Mormors flicka!

    SvaraRadera
  5. Vilken sjusovar tjej du fått!!! :)
    Å vad bra om Uffe kan jobba halvdagar iallafall.
    Dynan ser jätte fin ut...tycket visst hon ska ha orange med moln :)
    Puss

    Förresten...jag vet vad du menar...det är väldigt mörkt, TIDIGT, ute på landet...Inte kul!

    SvaraRadera
  6. Ser mycket lovande ut, Ellen längtar till den är redo att testas ;)

    SvaraRadera