lördag 6 november 2010

Grävningen är nästan igång.

Just nu är våran granne här å kikar på hur han ska gräva.
Så skönt att det närmar sej. Ska bli så skönt att slippa elräkningarna på över 6 pix i månaden. Det allra värsta har vart att det ff har vart kallt. Skulle gärna betala 6 pix om jag fick ha varmt.
Det ska grävas i hagen, så hästarna kommer att få trängas ett litet tag i en del som vi kommer att spärra av. Skulle iof kunna ha dem i sommarhagen, men där finns ingen ligghall, så jag tycker att dom får vara i vinterhagen ändå.

Sen är det massa stenkistor som ska bli riktiga brunnar och en infiltration som ska fixas. Ganska tråkiga saker, men jag är himla grad att vi har en underbar granne som gör detta till ett bra pris!
Även om jag hellre hade lagt 50 på nåt annat i bygget, så är detta nödvändigt.

Det som åxå ska bli skönt är att få bort våra stolpar som höll upp ett onödigt plank. Det planket tog vi bort i somras, men stolparna går inte att rubba. Så där står dom och ser ut som 4 kors =/. Det ser ordagrant ut som en begravningsplats...

Men hörrni! Ni e dåliga på att hjälpa mej att välja färg på fönster! Kom igen nu! Hjälp mej! =)



1 kommentar:

  1. Jag gillar de vita även utvändigt! :)

    det låter ju bra det där med att alla dina barn sovit länge, hoppas verkligen det är ärftligt om vi någon gång skulle få en lillebror/lilasyster till Ellen!
    Vi brukar alltid gå upp mellan halv elva-kvart över elva, men sen sover hon inte mycket på dagen, ibland bara 20 minuter och ibland en timme! o ja.. hon är nästan ALLTID glad, underbart.. idag har hon dock varit en riktigt gnällig liten dam!
    ha en fortsatt mysig lördag, och självklart är jag med i tävligen, hade ju passat perfekt när Ellen fyller år!
    kramar

    SvaraRadera