söndag 31 oktober 2010

Värmepumpen har kommit!

I fredags kom en stor lastbil från DHL men våran nya värmepump.
då är väl renoveringen igång? Eller? Jo, vi säjjer det så känns det lite bättre!
Det första som ska göras (förutom att få in åbäket på 240 kg i tvättstugan) är grävningen, som kommer att ske i hagen. Sen ska ju alla rör ner och in å ut. Sen ska ju även hela huset få ser en omgång med rör. Vad e det vi ska göra?
Jo, vi ska byta från eluppvärmt (svindyyyyrt) till jordvärme. Ska bli himla skönt att slippa elräkningarna och att dessutom ha skön värme.
Dock står vår pump fortfarande på gårdsplanen. Först hade vi tänkt flytta den med traktor, men sen så tänkte vi på det här med försäkringar hit å dit. Så det får IVT göra själva. Dessutom väder ju åbäket som sagt hela 240 kilo!

Hästarna undrar varför jag inte ens går in till dom... =( Min små poppisar! Saknar dem!
Men alla andra i familjen får ta hand om dom nu. Snart ska ja bli frisk!


Min stora ögonsten och min dröm Thrust! Ingen dressyrstjärna och väldigt speciell, men mitt stora hjärta! Jag älskar han så!

1 kommentar:

  1. Läste i ett tidigare inlägg att ni ska göra en stor renoveringo utbyggnad av erat hus!
    Önskar er ett stort Lycka till!
    Vårat projekt är i stort sett klart nu. Vi har byggt ut 59 kvadratmeter. Tilläggsisolerat hela det gamla huset, bytt förnster o tak o lite till!
    Vet hur de känns o bo i ett renoveringsobjekt. Vi blev lovade att det absolut skulle vara klart när Lilleman föddes. Veckan innan han var beräknad till så rev de köket o väggen in till det nys. Vi bodde i stort sett i 2 rum på 20 kvm i några månader. Köket hade vi i tvättstugan i källaren. Inte så jättesmidigt med en nyfödd bebis, men gravidkilona försvann snabbt =)
    Tror det finns lite bilder i min blogg om du går tillbaka o kikar. I januari eller februari tror jag det är!
    Och lycka till med foten!
    Kram Malin
    (Oj vad långt det blev;)

    SvaraRadera