onsdag 13 oktober 2010

Så har det alltid vart...


Ibland så är det verkligen irriterande mer just den kommentaren!

Jag kommer ihåg när jag bodde i huvudstaden vår och jobbade på ett av våra museer. Då hade jag som morgon rutin (ingick i min arbetsuppgift) att byta batteriet på comradion nere i pannrummet. Denna radion skulle användas av räddningstjänsten (om dom skulle behöva komma). Som om dom inte har egna radioapparater, för det första. Men, det va inte det som störde mej, uta
n det som störde var att man inte tog upp radion innan stängning å la den på laddning då. Så att den var klar på morgonen. Nä, så har det alltid vart... En typiskt dum grej.

En annan dum grej hände idag när jag var på lasarettet.
Jag hade ju tid med narkosläkaren (som var en manlig syster).
När jag anmälde mig i centralkassan nere vid entrén så skulle jag betala 100:- för min kvart.
Jag bad om en faktura, då jag trodde jag åkt ifrån mitt kort.
Tjejen i luckan klickar på "skriv ut" och
går till skrivaren och hämtar pappret som just kommit ut.
Där står det 150:- Eh... ja, jag undrar huuur det kan kosta 50:- att klicka på "skriv ut".
Jag hade verkligen förstått det om jag hade fått hem den i brevlådan eller så.
Jag tog min avi och gick upp på operations avd.
Efter min kvart och några snabba svart på om jag röker, har gulsot, blodpropp eller tar medicin, fick jag gå igen (oj, glömde ju att dom tog trycket åxå).
I hissen hittade jag mitt kort, som visst låg
i plånboken. Så jag begav mej till kassan igen.
Tjejen fick nu makulera räkningen och ta betalt. Säkert fler knapptryckningar än "skriv ut". jag fick mina kvitton och stämplar. Och fick betala 100:-

Borde inte JAG få betalt, för att JAG knappar in ocr nr, koder hit och dit? Det är ju det som tar tid! Inte att fixa fram avin! Det är åxå en sådan typisk grej som alltid har vart så. För förr skrev man ju kvitton och avier å sånt för hand.
En liten fundering jag fick idag....

1 kommentar:

  1. Bra att de kunde riva fakturan o du slapp betala de extra pengarna!
    Nu har jag en ny tävling på min blogg. Man kan vinna ett presentkort på 200 kronor hos cb kids!
    Kram Malin

    SvaraRadera