måndag 11 oktober 2010

Mormorsmor & Inez

Här ovan ser ni Inez i en dräkt från (från EmyLittle) som liknar Leksandsdräkten. Denna bilden har min mamma fått förstorad av mig som tack för den fina dräkten. Här nedan ser ni min mormor, alltså Inez mormors mor, eller gammel mormor om man hellre vill säjja så. Mormor har en riktig leksandsdräkt på sej. Jag tror att hon är 4 år på bilden. Du får rätta mej mamma om jag har fel. Nu mera hänger iaf dom bredvid varandra. =)
En annan sak som jag tycker är kul, är att vi heter Maria i 7 generationer bakåt, utan hopp. Alltså; Maria, Matilda Maria, Alva Maria, Brita Maria, Eva Maria, Maria, Inez Maria. =) Hoppas ingen bryter kedjan. Det har nämligen vart nära!

2 kommentarer:

  1. Gud vilken söt liten dräkt!!!

    tack för tipset om tävlingen, jag tävlar såklart ;)

    kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  2. Brita Maria född 24 mars 1923. Jag tror hon var 5 år på fotot! Du var beräknad till den 24 mars men kom 10 dagar tidigare, tack vare att dom tvingade mej att ta fostervattensprov för att se din lungmognad pga min diabetes, jag ville inte. Vad dom inte sa, varken till mej eller din far, var att det var ett experiment! Vilka typer, utföra experiment på en gravid kvinna! Det är nog därför du kom tidigare. Din förlossning började med att vattnet gick - vad tyder det på?
    Det som är viktigt är nog inte namnet, utan att det är mormor hela vägen, ända till 7 generationer. Alltså ingen farmor däremellan.
    Det betyder något viktigt. Framtiden får utvisa vad! puss från mamma/mormor

    SvaraRadera