fredag 22 oktober 2010

Ja e här....

Sorry! Jag har inte glömt er alls! Lovar!
Har bara haft fullt upp! verkligen!
har mest sytt dagarna långa. Försöker få klart alla beställningar innan min operation.

Sen försöker jag även förbereda gården på att jag inte kan ta hand om den på några veckor.
Försöker även hinna med att det kanske kommer snö även hit. Ska ställa in möbler och annat i vårt numera garage. =) Det är tomt på sopor, så nu finns det palts för både bil(ar) och släp.

Nybergs Entrepenad som skulle bygga här hos oss gav oss ännu en offert igår (efter mycket väntande) och även ett besked att dom inte har tid med oss det här året, förutom några småluckor som inte räcker för vårt byggprojekt. Gissa om jag vart ARG!?
Kan man inte tala om det lite tidigare, nä, för när det handlar om mammon finns det inget som heter kösystem! Rekommenderar inte dem, eftersom det tagit typ ett halvår att bara diskutera offerter (som dessutom bara blir dyrare och dyrare ju mer vi tagit bort).
Nu lutar det åt NiMa Bygg istället. Vi hade tänkt ha dem från början, eftersom jag å Mattias har samma smak, och jag vet att han är duktig. (Mattias är Tyras pappa). Ni vet Inez kompis. =)

Hursom så hoppas hoppas hoppas jag att bygget kan sätta igång snart!
Nu börjar ja bli riktigt less på detta!
Att inte ha ett "riktigt" kök, när man som jag bakar bröd varje varje varje dag, nästan aldrig gör köttbullar med makaroner, utan lagar "riktig" mat.
Dessutom e ja såååå trött på att höra hur alla "renoverar" när dom målar om, tapetserar eller lägger golv. För mej är inte det att renovera. Förlåt gott folk! Men en renovering är när man BYGGER något, river, aaa... ni fattar. Att måla om, är just att måla om. Tapetsera, är att tapetsera om, med bara förarbete (spackling osv). Förlåt! Inte meningen att hoppa på folk här, men jag tycker inte det är att renovera.

Först ska hela den "nya" delen rivas. Plattan ska gjutas om och sedan ska det byggas en likadan del, fast med en våning till. I den nynya delen kommer en del av köket stå, samt badrummet. På övervåningen kommer det att bli mycket större! Det kommer att bli två sovrum till. (Vinden blir Adams, det nuvarande badrummet som blir mycket mycket större, blir Elias, Inez kommer att flytta in till killarnas nuvarande, och vi kommer att få ett stoooort sovrum.
Men det bästa av allt är ändå diskmaskinen!
Att diska för hand till en så pass stor familj som vi är, är ingen lek! Speciellt inte med den höjden på diskbänken! Jag är ju en lång sak på hela 177 cm, och att ha bänkskivan nere vid knäna är ingen höjdare för min stackars rygg!
Köket kommer den 19 Nov, men jag funderar på att flytta fram leveransen. Har ju iof plats att ha alla kartonger, men då kan lika gärna Ikea ha dem.
Vi har åxå tänkt om när det gäller värmen inne i gästhuset. Hade ju tänkt sätta luftvärmepumpen där. Men det blir nog ordvärme där inne åxå. Ja menar hur mycket kan 4 element kosta? o, det blir en till kullvert, men jag tror vi tjänar på det ändå. Sen slipper vi ha varmvatten beredare där åxå.

Hu... snart kommer hovis. Jag ska ut till hästarna, ta in å byta täcken.


Hörs snart igen! Tänkt när ja e nyopererad! Då kommer ja blogga som aldrig förr eftersom jag inte kommer att ha något att göra. eller...? =)


1 kommentar:

  1. Så det är så dom jobbar på Nybergs entreprenad och det i lågkonjunktur!

    Byt bolag! Nybergs tycker jag kan känna sig blåsta. Bara det du berättat att offerterna hela tiden blivit dyrare om ni tagit bort saker, låter oproffsionellt!

    Jag tycker att du ska ta det andra bolaget istället!

    Lycka till med det!

    SvaraRadera