lördag 11 september 2010

Svarar på frågor. =)

Svarar på lite frågor som jag fått av er läsare.

* Ja, Inez har lärt sej krypa. Eller, hon tar ej fram med ena benet bakom sig, å det andra framför. er lite kul ut!

* Receptet på brödet jag bakar varje morgon kommer här:

25g jät
3 dl ljummet vatten
1 tsk salt
2 msk sirap
2 msk smör
8 dl mjöl.

Detta blir 12 frallor som ska jäsa i ca 10-12 timmar. (bakar alltså på kvällen och låter dem jäsa i kylen under natten)
In i ugnen (200) i 10 min, 20 min om ugnen är kall när du stoppar in dem.
Min familj äter inget annat bröd längre. Så jag får nog göra dessa tills ja ska till graven. =)

* Jo, jag tycker att Reima är bäst! Utan tvekan.
Har prövat didrikssons, po.p och vanlig bävernylon.

* Jag har sytt sedan jag var 6 år. Då på mammas bernina, som jag själv haft sen jag flyttade hemifrån. Tyvärr råkade Elias ha ner den i golvet och själva mataren gick av. Nu har jag en Husqvarna Esmerald 122. Jag älskar den!

* Ne, renoveringen har inte satt igång ännu. Men snart så. Hoppas jag iaf!
Det är bara lite offert "tjafs" som ska redas ut först.
lovar att visa bilder, och ja lovar att ni inte kommer att missa det hela! =)

* Åkgräsklipparen är ff på vår gård. Imorgon kommer Fredrik (pappa till Oskar som är här och sover över) och klipper vår gräsmatta. Svärmor har lovat att hjälpa oss med reklamationen till lantmännen/stiga. Ingen vill ha den. Inte heller vi. Får se vad det hela slutar!

Tror ja fick me alla frågor nu... =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar