onsdag 22 september 2010

Fastlandet, det är där jag är.

Just nu e jag på fastlandet.
Anledningen till min resa hit är att handla kök, och gå på Ikea.
Vi har ju inte det på Gotland, så då får man åka över vattenpölen för att få handla.

Igår morse tog jag färjan över. På båten hade jag sällskap av en babysims kompis. Så det vart trevligt! Annars tycker ja att det är rätt trist att åka.

Direkt efter att vi kommit i land, så styrde jag bilen till Kungens Kurva och IKEA.
Där träffade jag frugan. Vi knatade runt en liten stund, edan vart det lunch.
Efter det var det projekt beställa kök. Ett ganska jobbigt projekt! Jag hade en färdig ritning och skulle alltså bara beställa det. Gissa om det to 3½ timma!?!? Hu...
Det resulterade i att jag inte ens hann köpa hälften på min lista innan dom stängde. Dessutom hade säljaren (och jag) missat att lägga in sådant som belysning, inredning, avfallshinkar osv osv.

Efter att dom hade stängt och vi stressat runt som tokar, så åkte vi hem till frugan och hennes familj.
Åt en god middag som väntade.

Frugan & Inez på Ikea.
Inez &Irmis myser på morgonen.

Jag gick upp med barnen (alltså frugans barn).
Eftersom jag inte hann träffa dem igårkväll.
Det va ju hur tråkigt som helst att vi inte hann umgås med varann innan dom skulle iväg till skolan. Även idag blev det lite stress för min del, eftersom jag skulle åka till min kära mor. Bilresan skulle ta 2 timmar. Först trodde jag att jag kört fel, men det visade sej att GPS:en valde en mycket snabbare väg än va jag kollat upp på nätet. Även om det nog vart ganska så mycket längre så kom ja innan jag hade beräknat.
Vilket ja inte trodde när ja körde, utan tvärtom.
Vi åt lunch, och gissa vart vi åkte sen? =)
Ikea! Denna ggn blev det i Uppsala. Ett mycket trevligt varuhus!
Jag har aldrig vart på något annat varuhus än det i kurvan. Inte ens i barkaby.
Det har ju sina förklaringar (eftersom jag alltid bott nära kurvan).
Gillade detta myck mer faktiskt! Mycke mindre folk, mer kvar på hyllorna, lätta att få hjälp, vääääldigt trevlig personal osv osv.
Jag handlade det som var kvar på listan och kompliterade det som saknades till köket.
Kompliterade även några saker till badrummet (som åxå beställdes igår).
Så mitt projekt för denna resan är uppklarat! =) Nu är det bara att umgås som är på listan.

Inez leker med lapparna på sin bumperbar.

När vi kom hem hit (är ju hos min mamma) så fick Inez bada i en balja.
Det tyckte hon va superskoj! =)


Nybadad å superglad med små gaddar. =) Mitt lilla hjärta!


1 kommentar:

  1. Åh den sista bilden är alldels alldeles underbar! hoppas ni njuter ordentligt av fastlandet ;) kram på dig

    SvaraRadera