söndag 26 september 2010

Borta jätte jätte bra, Men jag älskar verkligen min gård!


Idag vaknade vi upp här hemma igen. Det har vart skönt att få sakna varandra lite. =) Men det bästa av allt är att jag verkligen verkligen älskar vår gård! Det är så skönt att det känns så när jag kommer hem! =) Tänk om det vart tvärtom!
Killarna vart glada för sina kläder som jag köpt. Och Uffe blev nog lite förvånad när jag gav han en proj och duk. =)
Själv fick ja ingenting faktiskt. Haha...
ja "glömde" att shoppa till mej själv. Men dom andra blev iaf glada.
Jag fick ju iaf mitt kök och badrum beställt. Så skönt att ha det överstökat! Det ska bli kul att packa upp alla kartonger på vinden som det står kök på. Dom kartonger jag packade när jag flyttade från fastlandet. Det kommer att vara lite som julafton med nostalgi.

Idag så målade jag alla backar som vi skall ha till källsorteringen. Aaa... eller målade å målade. Jag skrev på vad för slags sopor som skall slängas i varje back. Men det gjorde jag med målafärg och pensel. Hela sex backar totalt (metall, ofärgat glas, färgat glas, plast, papper, kartonger) Såhär...

Adam hade fotbollsmatch idag. Jag & Uffe stog i kiosken igen.
Det va ganska kallt idag, så det va faktiskt skönt att stå inne. Dom vann en match och förlorade en. Adam stod i mål, och räddade faktiskt en straffspark. =) Duktiga han! Han gjorde även ett å annat mål. Men då var han inte målis.

Idag har hästarna flyttat hage. Dom tycker nog att det är lite tråkigt trots allt, men men... snart dags för täcken å allt vad det innebär... ( mest geggamohjja).
På tal om det. Är det någon som har eller vet någon som har en industritvättmaskin till salu, så är jag intresserad! Det är lite meckigt att tvätta alla dessa täcken.
Dom enda som håller sej fina är dom två som växlas när det är snö. Resten blir geggiga eller håriga. Tur att man har ett gäng så dom kan hållas "lagom" smutsiga iaf.


Nu ska ja faktiskt ta å lägga mej. Natti natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar