lördag 28 augusti 2010

Bomull.

Idag är det 100% bomull för mej och Uffe. Jepp! Idag är det nämligen vår första bröllopsdag. Alltså Bomullsbröllop. Tänk att det redan har gått ett helt år!
Va tiden rusar iväg. Kommer ihåg det som igår!
Det var den absolut finaste dagen i mitt liv! Det var det verkligen! (Förutom alla förlossningarna då förstås). Allt var verkligen helt perfekt!
Vädret, sällskapet, maten, presenterna.... Ja allt!
Det är ett fint minne jag har med mej i livet.
Tråkigt var det att Adam var sjuk, han om aldrig är det annars.
Vi fotograferades i Botaniska trädgården. Och under tiden vi gjorde det åkte våra gäster "tåg" i vår socken.
Själva åkte vi Cadilac (1954) en ganska ovanlig modell, om jag förstått det hela rätt.
Dagen efter på hotellet kom jag på att jag visst råkat glömma mina kläder i bilen. Ja, jag hade ju bröllopsklänning när vi åkte dit. =) En tabbe som va ganska rolig tycker ja. Snälla Risto kom dit med väskan, på förmiddagen så att jag slapp åka hem i bröllopsklänningen.

Bröllopet gick i lila, pga min älsklings blomma Hortensia, som jag såklart hade i både min och mina tärnors buketter. En och en annan Miranda nalle va åxå med, bla på tårtan.
Ella, min guddotter var min brudnäbb, Elias var näbb, Jessika & Carla (frugan) var mina tärnor.
Själv var jag gravid med Inez i v 22.

Här kommer lite bilder från vår dag, som förändrade vårt liv.
Ella, världens sötaste! Lilla hjärtat!

Min fina bror Mario.

Elias, min vackra son.

Adam, sötnosen. Sjuk i feber. =(

Jessika, min ena tärna. Vän senan 21 år tillbax.

Min bukett. Hortensia, rosor, brudslöja & hjärtan på tråd. Bunden av mej själv.


Här är vårat åk. =)

Vi. =)

Tåget, som körde gästerna runt i socknen för visning och sedan till byggdegården där vi hade festen.

Världens finaste bakrund! Jag älskar havet!

Jessika, Uffe, Jag & Carla.

Fotot vi hade i tidningen.
Sitter i ett träd.

Som ni ser hade vi väldigt väldigt kul! Hela dagen! =)

Kärleksporten.


Bästisarna.

Uffe å brudarna. =)


Lycklig!

Två av alla Miranda nallar som va me. =)


Mina fina ringar. Älskar dom!
Syns inte så bra på bilden, men vigselringen har hela 5 diamanter!!!

Den bästa bröllopspresenten, enligt mej! Alla fick måla något.
Det är kul att bli påmind om dagen varje gång jag er tavlan.

Adam börjar friskna till.
Här fotar han tavlan med en av engångskamerorna som var på borden.

"Valsen" dansade vi till "bara om min älskade väntar" , vår låt.

Min morfar, med Viola (min brors dotter) Elias & Kevin (frugans förstfödde).

Jag & Världens bäst bästaste bästa svärmor. Älskar henne!

Helmer & Rick, som gjorde kvällen ännu bättre!
Otroligt duktiga killar som jag rekommenderar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar